ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

ایران‌خودرو مشتریان خود را مجبور به تغییر خودرو کرد | سازمان حمایت ورود کند

  • کد خبر: ۱۹۷۸۸۹
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
ایران‌خودرو مشتریان خود را مجبور به تغییر خودرو کرد | سازمان حمایت ورود کند
اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشد و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس علی‌آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.

با وجود این، شرکت‌های خودروسازی و به‌ویژه ایران‌خودرو بی‌توجه به این موضوع مشتری را مجبور می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خودرو‌های ارتقایافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آن‌ها را برمی‌گردانند.

این گونه اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشند و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند، اما متأسفانه بهانه استاندارد‌های ۸۵ گانه باعث شده است مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود: "خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»، حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. "، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت‌نامی خود در سامانه یکپارچه است به‌یک‌باره با فراخوانی از شرکت روبه‌رو می‌شود که؛ "محصول ثبت‌نامی شما تغییر کرده است و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید. "

این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در زمان حاضر مشتریان پژو ۲۰۷ دستی امکان تحویل خودرو‌های خود را ندارند و ایران‌خودرو می‌گوید: "باید پژو ۲۰۷ جدید را خریداری کنید"، که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به حساب شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v۱ پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

خودرو راناپلاس هم مشمول این تبدیل اجباری شده است و افرادی که سال گذشته برای خرید راناپلاس ثبت‌نام کرده‌اند اکنون مجبورند خودروی راناپلاس ارتقایافته را دریافت کنند و ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر به حساب شرکت واریز کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->